Klachtenregeling
Klachtenregeling Fysiotherapie Graft-De Rijp
Bij Fysiotherapie Graft-De Rijp streven we ernaar om de best mogelijke zorg te bieden aan onze patiënten. Mocht u ondanks onze inspanningen toch een klacht hebben over uw behandeling, dan kunt u gebruikmaken van onze klachtenregeling.
De klachtenregeling bestaat uit de volgende vier opties:
- Overleg met uw behandelend fysiotherapeut
- Overleg met de leidinggevenden van uw behandelend fysiotherapeut
- Een anonieme klacht indienen
- De klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF)
1) Overleg met uw behandelend fysiotherapeut
Indien u onder behandeling bent bij een fysiotherapeut en u heeft een klacht over de behandeling of de praktijk, dan kunt u deze melden bij uw behandelend fysiotherapeut. Het heeft de voorkeur om de klacht eerst met de behandelend fysiotherapeut zelf te bespreken. Goede communicatie tussen behandelaar en cliënt is voor ons belangrijk, en we streven ernaar om samen tot een oplossing te komen.
2) Overleg met de leidinggevenden van uw behandelend fysiotherapeut
Als uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost door uw fysiotherapeut, kunt u contact opnemen met de leidinggevenden van de praktijk. U kunt een gesprek aanvragen, dat eventueel samen met uw fysiotherapeut kan plaatsvinden. Samen met de leidinggevenden wordt er gezocht naar een oplossing. Van dit gesprek wordt een verslag gemaakt, dat door beide partijen wordt ondertekend. Indien nodig wordt er een traject opgestart om herhaling van het probleem te voorkomen.
3) Een schriftelijke klacht indienen
U kunt ook schriftelijk een klacht indienen, eventueel anoniem. Stuur uw klacht per post of per e-mail naar info@fysiotherapiegraftderijp.nl. Vermeld in uw brief of e-mail:
- Een duidelijke omschrijving van de klacht
- Suggesties voor verbeteringen om herhaling in de toekomst te voorkomen
- Eventueel de naam van de persoon waar uw klacht over gaat
4) De klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF)
Als uw klacht via bovenstaande opties niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u de klacht laten afhandelen door het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). De procedure hiervoor kunt u lezen op www.defysiotherapeut.com of in de KNGF-patiëntenfolder “Als u een klacht heeft over uw fysiotherapeut”.
Wij hechten veel waarde aan uw feedback en doen ons uiterste best om uw klacht naar tevredenheid op te lossen. Bedankt voor uw vertrouwen in Fysiotherapie Graft-De Rijp